måndag 22 februari 2021

Förändra sig

Jag ser det jag inte tycker om, och jag vill ha förändring. Men, jag inser inte att förändring måste börja i mitt eget inre.

"Valet för många tycks ha varit: 'Vill du hellre ha rätt än att vara lycklig?' Endast egot skulle välja att ha rätt framför att vara lycklig. Observera dig själv och observera även dina handlingar beträffande de val du gör. Fråga dig själv: 'Vilket val kan ha lett till denna situation eller händelse?' Ty ett val föregår alltid ett faktum. Ingenting händer Guds son av en slump. Denna observation kommer att hjälpa dig lägga tillbaka ansvaret för ditt liv i dina händer, där det hör hemma. Du är inte hjälplös, inte heller är du utsatt för krafter bortom din kontroll. Den enda kraften bortom din kontroll är ditt eget sinne, och så behöver det inte vara. När du börjar fråga dig själv vilket val som skulle kunna leda till lycka i stället för detta, kommer du att börja se en skillnad i hur din kropp reagerar på det som verkar vara yttre händelser och sedan en förändring i de yttre händelserna i sig."

Inga kommentarer: